Villkor

Genom att använda PCG Professional card gradings tjänster så accepterar du våra KÖPESVILLKOR nedan.

1. Definitioner

1.1 PCG

PCG Professional Card Grading AB

1.2 Label

Etikett eller informationskort som anger betyg, kvalite och info om samlarobjektet

2. Leveranstid

2.1 PGC har en leveransgaranti då beställningen ska vara klar på 2 veckor (14 kalenderdagar)

2.2 Tiden börjar gälla från det att vi har mottagit objektet tills att vi skickar tillbaka det.

2.3 Leveransdagarna hos det aktuella logistikföretaget är inte inkluderat i leveransgarantin, dvs ca 2-5 arbetsdagar

3. Betalning

3.1 Kunden måste alltid göra en förskottsbetalning innan objektet skickas till PCG. Detta görs på hemsidan tillsammans med beställningen när ordern slutförs.

4. Beställning

4.1 När kunden gör en beställning så fyller man i leveransadress samt vilka kort eller objekt som kommer skickas till oss.

4.2. Därefter så får kunden en beställningsbekräftelse på angiven mail där det framgår vilka objekt som ska skickas samt PCGs adress att skicka objekten till

4.3. Uppstår det frågetecken kring en lagd och betald beställning så kan man kontakta oss via info@professionalcardgrading.se eller något av kontaktalternativen på hemsidan 

4.4 PCG tar alltid fotografi för att kunna dokumentera den färdiga produkten. PCG Förbehåller sig rätten att använda fotot för marknadsföring och annat som PCG ser som lämpligt. (Bilden på produkten kommer dock inte kopplad till någon specifik kund, personuppgifter eller adress)

5. Priser

5.1 Tjänsten kort gradering (ett kort) kostar 140 SEK (Inkl 25 % moms)

5.2 Tjänsten Kort gradering med rengöring (ett kort) kostar 155 SEK (Ink 25%moms)

5.3 Tjänsten Autenticitet A (ett kort) kostar 79 SEK (Ink 25%moms)

5.4 Tjänsten Pre-grade och rengöring (ett kort) kostar 89 SEK (Ink 25%moms)

5.5 Tjänsten Pre-grade Tillägg > Gradering (ett kort) kostar 89 SEK (Inkl moms)

5.6 Tjänsten Pre-grade Tillägg > Autenticitet A (ett kort) kostar 29 SEK (Inkl 25%moms)

5.7 Tjänsten Autograf Autentisering Inkapsling (ett kort & en autograf) kostar 119:- (Ink 25%moms)

5.8 Tjänsten Autograf och Kort Gradering (ett kort & en autograf) kostar 155:- (Ink 25%moms)

5.9 Tjänsten Autograf Autentisering Löst Kort (ett kort & en autograf) kostar 89:- (Ink 25%moms)

5.10 Tjänsten Autograf Autentisering Memorabilia (en autograf) kostar 139:- (Ink 25%moms)

5.11 Vid beställning över 600SEK så är det fri frakt (Spårbarförsändelse utan försäkring)

5.12 Frakt varubrev/spårbart kostar 49:- (Ink moms)

5.13 Frakt Postpaket värde upp till 5,000 SEK kostar 90:- (Ink moms)

5.14 Frakt Rek värde upp till 10,000 SEK kostar 99:- (Ink moms)

6. Ångerrätt/återbetalning (Gäller bara till/för kunden som har köpt tjänsten)

6.1 Då detta är att ses som en skräddarsydd produkt så har kunden ingen ångerrätt

6.2 Skulle PCG kapsla in eller autentisera ett förfalskat, eller manipulerat kort så köper PCG detta av kund som om det vore äkta (Denna punkt gäller dock ej autografer/signaturer)

6.3 Kund måste dock skicka in kortet till PCG för granskning innan misstaget kan bekräftas, PCG avgör om kortet/objektet är förfalskat eller inte tillsammans med minst en oberoende part

6.4 PCG förbehåller sig rätten att bedöma marknadsvärdet på det förfalskade eller manipulerade objektet, Vilket alltid görs utifrån värdet kortet/objektet hade vid det tillfälle detta graderades

6.5 Rätten att få ersättning för ett eventuellt förfalskat/manipulerat kort sträcker sig upp till 5 år (60  månader) efter att kortet/objektet är graderat.

6.6 Ersättningen kan dock som högst bli 10,000 SEK (tiotusen kronor)

6.7 Utbetalningen ska ske inom 3 månader efter att PCG har bekräftat misstaget

7. Reklamation

7.1 Skulle en produkt vi säljer visa sig ha defekter så som skador eller felprint på en ’label’ så måste kund kontakta PCG omgående via något av kontakalternativen

7.2 Om PCG bekräftar reklamation så ersätter PCG en likvärdig produkt till kund utan extra kostnad enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.

7.3 PCG bekostar returfrakt vid godkända reklamationer.

7.4 PCG förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.

8. Ansvarsbegränsning 

8.1 PCG tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför PCGs rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

9. Produktinformation

9.1 PCG försöker alltid på bästa sätt att exponera och förklara produkterna så korrekt som möjligt.

9.2 PCG reserverar sig för eventuella tryckfel på sin webbplats

Uppdaterades 2024-09-30